Friday, February 22, 2008

Hjalp! Kakel Spektakel!

Nej nu behover jag hjalp for jag maste bestamma mig innan rean slutar pa kaklet. I sort sett valjer jag mellan blatt och gront. Nedan kan ni se de tva olika slags farger som velar mellan. Vad tycker ni??? Var arliga!

Golvet kommer vara i vitt. De vaggar som inte kommer vara kaklade kommer ocksa vara vita.

Den grona tonen:








Den blaa tonen:










I den blaa tonen finna aven en blandning av blatt och ljus-ljus blatt som man kan kakla pa en av vaggarna om man vill bryta upp den helt blaa fargen. Ungefar samma effekt som bilden nedan. Nu ar det inte samma kakel och exakt samma frag som bilden nedan men ni kanske forstar hur jag menar.




Jag sitter har med sma provbitar av alla kakelfarger och det ar sa svart. Den bla fargen verkar sa stark och lysande medans den grona verkar mork. Det ar sa svart att se framfor sig hur det kommer att bli i ett helt badrum! Blir det for morkt? Blir det for lysande blatt? Det ar ju ganska mycket som ska kaklas. Hela duschen (tva fulla vaggar), runt badkaret och upp en bit pa vaggen samt mellan handfat och medicinskap.



10 comments:

Powell Family said...

Tycker att bada fargerna du valjer mellan ar suuuuper snygga verkligen och trots att jag ALLTID lutar mest att det bla haller sa tycker jag faktisk att den dar grona nyansen var suuuuper duper fin. Och tillsammans med vita vaggar och vitt golv blir det bara saaa lackert!!!

Tjohalia said...

Jag är expert på att ha beslutsångest så jag förstår hur du känner. Båda kakelfärgerna var iallafall superfina så det blir nog bra hur som haver. Röstade iallafall på blått :) Ha en trevlig helg, kram Sandra

Unknown said...

För att krångla till det ännu mer - du kan ju alltid ta en grå färg på kaklet och inreda med de färger som du tycker passar sedan, dvs badskum, handdukar m.m. i blått alt grönt! Mor och far har vitt och grått och det är så himlans fint ihop med deras ekbadrumsinredning! ;) Kramar Petra

The Primetime family said...

Haller med ovan, att man kan ju alltid fargsatta med handdukar och andra detaljer men om du vill ha en farg sa hade jag absolut valt gront, det ar en lugnande farg och tank dig sa snyggt med vita handdukar. Halsningar fran en som snart aker till Denver!
P.s. Hittade dig genom Linda Svensson.

Unknown said...

Jag tycker absolut den gröna. Det är en varm och inbjudande färg och den gröna nyansen är jättesnygg. Vi har ju samma dilemma här hemma, och väljer brunt golv och beige eller vit vägg med en brun lodrät rad i duschen.
Lycka till
mor o far

Linda said...

Om du velar mellan grönt och blått hade jag valt den gröna nyansen. Är lugnare och håller nog lättare i tiden än den turkos/blå tonen.
Själv håller vi oxå på att välja kakel till våra badrum, vi kommer nog att ha vitt och grått/svart och färglägga med detaljerna.
Lycka till!
/Linda

Sally Li said...

Hej Petra!

Alltså jag måste helt missat din hus sajt. :-) Nu är jag här i alla fall. Och jag röstar för det gröna. Ska man ta långa ljuvliga bad, så är grönt harmoni och trivsel. Blått är snyggt men det är lite för stirrigt och inte så avkopplande.

Skynda nu och fynda på reaaan.

Kraaaaaam

Unknown said...

Hej, hej!
Ytterligare en som röstade på det gröna. :-) Blått är annars min absoluta favoritfärg, men om det är mycket som ska kaklas så finns ju risken att det blir väldigt "kallt".
Lycka till med ditt val!
Kramar från Karin

Anonymous said...

Ska visa dig glasmosaiken som kunderna hade i köket. Det får bli senare ikväll!
Ett tips bara om du väljer den ofärgade mosaiken.. Om plattsättarna inte är försiktiga med baksidan av mosaiken så kommer man se igenom till pappret om man tittar snett uppifrån och ner på mosaiken. Lite tråkigt, men det har tydligen att göra med den vita färgen och pappret på baksidan som lätt spricker.. :/
Man ser det inte när man står rakt frammifrån, men kommer man nära och tittar snett nedåt så ser man det tyvärr...

kram kram

Hem och Lycka said...

Snygga båda två men röstar faktiskt för grönt! kram