Monday, April 7, 2008

Vaggar och golv

I forra veckan kom gipsplattorna upp i huset. Nu ser man verkligen hur rummen kommer att bli i storlek. Vissa rum kanns mindre (barnens och gastrummet) medans andra kanns storre (vart sovrum samt badrum). Forsta vaningen blir valdigt oppen och det kanns jattebra! Altanen ar underbar och ligger precis i anslutning till koket. Vi kommer nog att utnyttja den valdigt mycket!

I slutet pa denna vecka kommer golvet att installeras. Nu har golvet legat i en vecka i huset och anpassat sig till husets luftfuktighet och klimat.

Jag ar redo att gora en till bestallning pa kakel till koket, gasttoaletterna och groventren. Jag ska ocksa bestalla taperterna som jag valt till vart sovrum och hallen. Har inte hittat nagon som jag gillar till lillasysters rum annu. Det maste ju vara nagot som passar till grablatt men anda ser lite "flickig" ut. Ska bara vara pa en fondvagg.


Denna ar fin. Kommer fran DecorMasion och heter Brun Blom. Hittade den saklart i Sverige och inte saljs den har i USA.

1 comment:

Anonymous said...

Fin tapet! Vi har den i grå/svart i hallen som fondtapet. Jag tycker det är en tapet man blir glad av!

Synd att den inte säljs i USA. Hoppas såklart du hittar någon annan som du tycker om!