Friday, January 18, 2008

Taket är på!

Nu ar taket antligen klart och alla fonster ar insatta. Nu vantar vi bara pa att nya dorren ska installeras och sedan kan vi lasa huset igen.

December manad gick verkligen langsamt vad galler bygget pa huset. Byggnadsentreprenören had mycket jobb pa ett annat stalle och det gjorde att elektikern och rormockaren inte kunde utfora sina jobb. Nu ar vi pa ratt spar igen - trots att det kanns som om att allt tar sadan lang tid!

Vi traffade en interial designer som ska hjalpa oss med att valja ut kakel, kranar, farger, bankskivor och handfat till badrummen och koket. Vi vet precis hur vi vill ha det men har svart att satta ihop allt till ett helhetligt koncept. Jamie, heter hon och hon verkar jatteduktig. Jag gav henne en hel portfolio som jag satt ihop under arets gang for alla rum i huset med bilder pa san't vi gillar - min egen lilla bibel! Nu sitter hon och tittar igenom allt och ska komma med forslag. Spannande!


Elsa's rum blir nog det till vanster sett och lillasysters till hoger pa overvaningen. Det ar jattestora fonster som slapper in mycket ljus.


Varfor detta lilla snedtak mitt pa huset, kanske ni undrar? Jo det ar for att nar man bygger nytt sa maste man enlig nya lagar bygga en viss distans fran sin granne (pga brandrisk). Darav var vi tvugna att bygga overvaningen langre in pa var tomtgrans trots att "gamla" huset star narmare grannen. De ar jattevanligt att renoverade hus ser ut sa har i Denver for att folja de nya lagarna och reglerna.


Garaget som blev JATTESORT tycker vi! De ar lagom brett men kanns valgit langt/djupt. Inte nagot fel med det - det blir ju extra forvarings utrymme for cyklar, barnvagnar, grasklippare mm. Steven ska ocksa bygga nagon bank dar han kan snickra och forvara alla verktyg samt dar aven jag halla pa med mina hobby projekt.

1 comment:

mallan said...

Å vad roligt att se bilder! Har glömt att kika in det senaste och du har ju uppdaterat massor!