Thursday, September 27, 2007

Nya rum

Nu har rummen ramats ut pa overvaningen. Nu kan man se hur det kommer att se ut! Man kan tex sta i Elsa's rum och kika ut genom fonstret, kliva in i badrummet dar det harliga badkaret kommer att vara, sta i vart master bedroom och dromma om tapeter och gardiner. Rummen kanns sma tycker jag, men det gor ingenting. Jag tror att det kommer kannas mysigt, och sa kommer det ju heller inte att bli for mycket att stada ;-). Men kanske kommer det att kannas annorlunda nar vaggarna ar uppe eller nar vi far in vara mobler.

Nar huset ar klart kommer det att ligga runt 230 kvm (2500 sq.ft.). Det innefattar overvaning, forsta vaningen och den inredda kallaren.

Just nu har vi spenderat mycket tid pa altanen och ingangarna (2st). Dett har gatt at mycket enegri och tankeverksamhet att valja ut traslag och stil - phu! Jag ser mer fram emot att fa borja med inredningen, koket, badrummen mm. Det ar det som jag tycker ar roligt! Jag haller pa att klippa ut massa ur inredningstidningar och lagger in i mina mappar, en for badrum, kok, sovrum osv.

4 comments:

mallan said...

Under bygget av vårat hus och jag var där och kikade så såg det sååå litet ut! Jag började nästan gråta och tänkte "Vi kommer aldrig få plats, vad har vi gjort". Jag var ganska knäckt. Men det ändras så mycket sen!

Spännande att följa bygget! Jag gjorde också olika mappar med urklipp från tidningar. Det tar verkligen på krafterna att tänka igenom allt. Jobbigast tyckte jag det var med elen, att välja vart kontakter ska sitta, hur många osv.

Kök & badrum är som sagt jätteroligt! Även tapeter och färg :)

Unknown said...

Tjenis,

230 kvm är ju jättestort ;)!

Vanlig Svenssonvilla ligger på 150 kvm.... Det kommer verkligen bli ett slott!

Ser så jättefint ut på ritningarna och med din touch kommer det bli kanonmysigt!! Kramar Petra

Cissi said...

Jag har hört att rummen kan se mindre ut om det inte finns några möbler där att relatera till - det kommer säkert att kännas jättebra sedan när allt kommer på plats!

Millan said...

ja 230 kvm ar verkligen otroligt stort i jamforelse med de flesta Engelska hus, som ligger pa 100-120kvm.
Visst ar det roligt att kika i inredningstidningar och dromma sig bort. Jag vet inte hur manga jag har hemma... :-). Vi har 'bara' tva av sovrummen och hallen kvar. Hurra!